Feed on
Posts
Comments

20131016_160953 Jau kelintą kartą įsitikinu, kad provincijoje esantys muziejai dažnai būna nepakankamai įvertinti ir slepia savo salėse, visokių įdomybių, kurių nerasi ir didžiuosiuose miestuose. Vienas iš tokių „provincialų“, tai Michigan’o valstijoje Dearborn miestelyje įsikūręs Henry Ford’o muziejus. Tai ne vien automobilių paroda, ką būtų galima pagalvoti, išgirdus jo įkūrėjo vardą. Tai muziejus, skirtas JAV istorijai ir inovacijoms. Inovacijoms, kurioms pradžią davė automobilių atsiradimas JAV -jose, pakeitęs amerikiečių gyvenimą ir pradėjęs naujų technologijų erą. Tai ne tik automobiliai, bet ir traukiniai, lėktuvai, televizija ir radijas. Viena iš mane labiausiai sudominusių ekspozicijų buvo „Power of radio“- atitinkamai tam laikotarpiui apstatytas kambarys su senoviniu radijo aparatu per kurį kelių minučių intervalu, buvo transiliuojama 1938m.spalio 30-ąją Orson’o Welles’o įtikinamai sukurta, H.G.Wells’o romano „War of the worlds“ radiofonizacija. Dauguma radijo klausytojų tuomet įsijungė CBS stotį, transiliacijai jau prasidėjus ir žinią, apie metaliniuose cilindruose į Žemę nusileidusius ir karą pradėjusius marsiečius, priėmė kaip vyriausybinį pranešimą.Panikos banga nusirito per šalį. Daugybė New Jersey valstijos gyventojų užtvindė kelius, bandydami „pabėgti nuo marsiečių“, maldavo policininkų duoti dujokaukes, kad išsigelbėtų nuo „nuodingų dujų“, skambino elektros kompanijai, reikalaudami atjungti elektrą, kad atėjūnai nematytų šviesų. Viena moteris pamaldų metu įbėgo į Indianapolio bažnyčią ir pradėjo klykti, kad New York’as jau sugriautas, prasidėjo pasaulio pabaiga, tad
reikia eiti namo ir pasiruošti mirti.Panika netrukus buvo numalšinta, jaunas radiofonizacijos autorius buvo pakviestas į Hollywood’ą, o amerikiečiai nustojo besąlygiškai tikėti tuo, kas kalbama per radiją.
Kitas įdomus muziejaus kampelis – pradinukų klasės dalis, kur 1957 metais mokytoja ant mokyklinės lentos trečiokams parašė, ką reikia daryti išgirdus signalą apie prasidėjusį atominį karą su Rusija.O daryti reikia nedaug : palysti po suolu, nuleisti galvą žemyn ir susidėti rankas sau ant sprando. Puiki instrukcija, tikrai galinti apsaugoti nuo radioaktyvių spindulių.:)
20131016_162725
Įdomūs ir karo laikų plakatai, kviečiantys moteris aukoti savo šilkines ir nailonines kojines parakui supilti, patalpų apšildymo radiatorius – šautuvams gaminti ir pan.
20131016_163234
Yra ir eksponatų kuriuos labiau tikėtina būtų matyti sostinės muziejuose.Tai teatro kėdė, kurioje sėdėdamas, buvo nužudytas JAV prezidentas A.Lincoln, automobilis, kuriame buvo nušautas J.Kennedy.

Čia eksponuojami ir F.D.Roosevelt’s Sunshine special 1939m.Lincoln
20131016_155613
D.D.Eisenhower’s Bubbletop 1950m.Lincoln :
20131016_155531
Bet man labiausiai patiko 1902m.Teddy Roosevelt’s karieta : 🙂
20131016_155711
O čia legendinis H.Ford’o gamyklos lenktyninis automobilis 999, pagamintas 1902 metais. Henry Ford’as ir kt.automobilio kūrėjai patys net bijojo išbandyti naująją mašiną, tad pasamdė profesionalų dviratininką Barney Oldfield, kuris niekada nebuvo sėdėjęs prie automobilio vairo. Nepaisant tokios „smulkmenos“ Oldfield’as laimėjo savo pirmąsias lenktynes ir net tapo pirmuoju žinomu nacionaliniu lenktynininku ir dulkėtų Amerikos kelių siaubu.
20131016_153037
Yra ten ir daugiau įdomių automobilių. Tai ir pagrindinėje nuotraukoje esantis 1952m.Wienermobilis. Pirmosios šio modelio mašinos Chicago gatvėmis pradėjo važinėti dar 1936 metais, kai Oscar Mayer kompanija ėmė pardavinėti hot dog’us Vėjų miesto gatvėse. Amerikiečiams Wienermobile yra tarsi meilės automobiliams ir dešrainiams jungtis.Savo vietą muziejuje turi ir vienas iš pirmųjų benzovežių – 1939-ųjų Dodge Airflow tank truck, vežiojęs benziną iš Texaco.
20131016_155921
Galima pasigrožėti ir senaja automobilių reklama.
20131016_162224
Na bet inovacijų muziejus nebūtų tokiu vadinamas, jei ten būtų vien automobiliai, seni baldai ir plakatai.Dvylikos akrų muziejaus plote telpa ir traukinių sąstatai ir lėktuvai ir žemės ūkio mašinos.
Vienas iš seniausių geležinkelio sąstatų pasaulyje.
20131016_152414
20131016_152815
Čia irgi vagonas: 🙂
20131016_152619
Kiek vėlesnis XIXa.antrosios pusės sąstatas.
20131016_152826
Tarp keleto pirmųjų amerikietiškų lėktuvų, vienas tikrai įspūdingas. Net nežinojau, kad buvo ir lakūnų-cirko akrobatų.
20131016_153254
O čia 1923-ųjų metų kanadietiškas sniego valytuvas, beveik septyniasdešimt metų valęs bėgius.
20131016_152917
Iš žemės ūkio mašinų labiausiai patiko kukurūzų kombainas.
20131016_161444
1855m.stacionarus garo variklis.
20131016_163751
Yra ir žavus elektromobilis su pakrovimo stotim.
20131016_170613
Ir vienas pirmųjų mobiliųjų namelių.
20131016_170741
Netgi pirmasis gyvenamasis Volkswagen Westfalia „camperis“. ( 1959m.)
20131016_170803
Šalia mano minėtųjų eksponatų, juo labiau netikėti atrodo šie. :
20131016_161236
20131016_160920
Tai toks tas muziejus, netoli Detroit’o, kuris iš pradžių vadinosi, pirmąjį statybinį cementą čia maišiusio, T.Edinson’o vardu. Ir dabar jis formaliai vadinasi T.Edison’o institutu, bet kadangi T.Edisonui dedikuoto muziejaus pagrindą sudaro H.Ford’o kolekcija, tai Jo vardu muziejus dabar ir vadinamas.
20131016_160446
20131016_171122
Paminklas nuotraukoje H.Ford’ui ir visa uždara Greenfield gyvenvietė taipogi Ford’o gamyklai priklauso. Pačius gamybos cechus mačiau tik iš tolo, važiuodama link Toledo. Gana daug Henry Ford’as amerikiečių nacijai gero padarė.
Ir pabaigai Youtube’j rastas video apie šį muziejų.
Muziejaus traukiniai

2 Responses to “HENRY FORD’o MUZIEJUS”

  1. ert parašė:

    Spinduliuotė dzin, jei tikra atominė ne kokia neutroninė bomba: arba miršti ar taip ar taip nuo smūginės bangos arba spinduliuotės kiekis nėra pakankamas. Po suolu yra logikos: negausi akis žalojančio žybsnio. Po to turi nešdintis evakuacijai arba į slėptuvę.

  2. Lijana Esmi parašė:

    Apie žybsnį visai užmiršau. 🙂 Vadinasi kažkiek logikos tose treniruotėse buvo, bet vistiek, kam mažus vaikus gąsdinti ?

Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Eiti prie įrankių juostos